Kondition.dk

Få hjælp til at komme i form

På kondition.dk finder du tips og tricks til hvordan du kommer i form.
Kan du fornemme, at dellen på maven er vokset lidt? Er det blevet hårdt at bevæge dig op og ned ad trapper? Og er sofaen generelt mere tiltrækkende, end den plejer? Så er det måske på tide, at du begynder at overveje at komme i form. Inden start kan det virke som en lang og uoverskuelig proces at skulle igennem, men efterhånden som du kommer igang, vil du finde ud af, at det faktisk er meget lettere end forventet. Mangler du tips og tricks til, hvordan du kommer i form, kan du med fordel læse med her.

Kosten er yderst vigtig

En af de allervigtigste ingredienser i opskriften på den gode form, er din kost. Derfor er det en af de første ting, som du skal justere på, når du gerne vil forbedre din form og blive sundere. Når du skal i form, er det vigtigt, at du sørger for at spise sundt. Når det er sagt, betyder det dog ikke, at du skal skære alle usunde sager fra. I stedet betyder det, at du skal spise alt med måde.
En god huskeregel til når, at du skal spise sundere, er, at du altid skal spise grøntsager til dine måltider, og vigtigt er det, at det er disse, der fylder mest på din tallerken. Grøntsager mætter nemlig utrolig meget, samtidig med at der mere eller mindre ingen kalorier er i, hvilket betyder, at du kan spise løs af dem med god samvittighed.

Rør dig lidt hver eneste dag

Foruden at du skal justere på din kost, skal du også justere på, hvor meget du rører dig. I kampen om at komme i god form, er det helt essentielt, at du bevæger dig lidt hver eneste dag. Det bedste du kan gøre, er at bevæge dig mindst 30 minutter om dagen. Har du ikke tiden til det, er mindre også godt. Det er nemlig bedre, at du bevæger dig lidt end slet ikke.
At bevæge dig 30 minutter om dagen kan være mange forskellige ting. Det kan være løb, cykling, fitness, leg med børnene, en gåtur eller en eller anden form for sport. Mulighederne er mange, og det er op til dig selv, hvilke du vælger.

Find motivationen med en træningsmakker

Nogle dage er det lettere at spise sundt og komme op fra sofaen end andre. Derfor er det vigtigt, at du finder dig en god motivationskilde, der kan holde din træning og kost ved lige. Der er ingen mennesker, der er ens, og derfor er det heller ikke alle, der bliver motiveret af det samme. En af de ting der dog for mange har vist sig at være yderst effektiv, er at finde en træningsmakker.
Grunden til dette er, at du pludselig har et ansvar over for en anden person end dig selv, og det betyder for mange, at de har lettere ved at holde kost og motion ved lige. Din træningsmakker og dig skal hjælpe hinanden med at komme i form og sørge for at motivere hinanden, når den ene ikke lige orker den pågældende dag. Det er desuden også noget federe at stå på sejrsskamlen sammen med en ven end helt alene. Så spørg din partner, ven eller familie, om de ikke kunne tænke sig at komme i form sammen med dig.

Kunne du godt tænke dig, at læse flere gode tips og tricks, så klik ind på Kondition.dk.